22 / 04 / 2019

Είναι τελικά μια μεγάλη νίκη το Όσκαρ της «Ευνοούμενης»;

Η ακαδημία αναζητά τρόπους να επανακτήσει το κοινό της μετά και την κατακόρυφη πτώση στην τηλεθέαση των Όσκαρ τα τελευταία χρόνια, η οποία οφείλεται και στις επιλογές των ταινιών που βράβευε, καθώς ελάχιστες ήταν αυτές που είχαν απήχηση στο κοινό (θυμάται κάποιος το «Spotlight: Όλα στο Φως»;).

Γι’ αυτό, μετά και την γκάφα με την απόπειρα εισαγωγής κατηγορίας δημοφιλέστερης ταινίας, ήταν αναμενόμενο το «αφροαμερικανικό» υπερηρωικό μπλοκμπάστερ «Black Panther» να αποσπάσει τρία Όσκαρ (κουστουμιών, σκηνικών, πρωτότυπης μουσικής). Αντίστοιχα, η ακαδημία έκλεισε το μάτι στα στούντιο περιορίζοντας το «Ρόμα» του Netflix σε σημαντικά μεν, αλλά μόλις τρία βραβεία (σκηνοθεσίας, φωτογραφίας, ξενόγλωσσης ταινίας). Επομένως, ένα βρετανικό αντισυμβατικό δράμα εποχής όπως η «Ευνοούμενη» είχε τελικά λιγοστές ελπίδες απέναντι στις ανακατατάξεις της αμερικανικής σινε-βιομηχανίας.

Όπως γράφαμε και πριν από την απονομή, η εμφατική εκπροσώπηση της «Ευνοούμενης» στα Όσκαρ συνιστά από μόνη της μια αναγνώριση στις ικανότητες του Λάνθιμου. Ο ίδιος με κάθε νέα του ταινία εμπλουτίζει ραγδαία τη σκηνοθετική του φαντασία, ενώ επιδεικνύει αξιοζήλευτη άνεση στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τους πρωτοκλασάτους σταρ που προσλαμβάνει. Λέτε με την επόμενη αμερικανικής παραγωγής ταινία του, τη σινε-διασκευή του νουάρ μυθιστορήματος του Τζιμ Τόμσον «Pop. 1280», να πάρει την εκδίκησή του;